Rabu, 15 Mei 2013

~SELAMAT HARI IBU~

Assalamualaikum & salam sejahtera.

Hari ibu baru jer berlalu.  Macam2 pandangan org tentang hari ibu ni. Boleh diraikan atau tak boleh? Menurut sumber, kata Ustaz Azhar Idrus... "sesiapa yang takut rosak akidah jangan sambut"

Gambar : Sumber Mr.google :)

Sebaiknya utk umat Islam kita ikutlah kata2 nasihat dari orang yang lebih arif. Tak gitu ke?

Kita tak sambut, tak raikan dengan cara Kristian.  Cukuplah sekadar ucapan terima kasih dari anak2 untuk kita yg bergelar ibu ni. Maklumlah, sifat manusia ni sukar sekali untuk berterima kasih sesama kita. At least dlm setahun tu mana2 anak yg teruk sgt nak ucap terima kasih kat ibu dia ambillah kesempatan sehari dlm setahun tu untuk ucapkan terima kasih. Wallahhualam... Harap2 tak de yg memutar belitkan ayat saya ni... huhuhuhu...

Sempena hari ibu yang lepas, anak2 saya adalah yg buatkan kad utk ibu dia org ni... Mari kita tgk hasil kerja  anak2 sy...


yang ni kad ucapan hasil kerja dr Qaisara Adurrah

yang ni pula kad ucapan dr hasil kerja Qaisara Salihah

OK lah jg kannn... at least dia org sampaikan dgn cara mcm ni. Terima kasih anak2 ibu. Moga lepas ni adalah ucapan terima kasih dr mereka bukan hanya pada hari ibu tetapi setiap hari... Amiinn!


Tiada ulasan: